Cumartesi, Ocak 12, 2008

"just as they play your favourite song"

Jigsaw Falling into Place kurtardı bir önceki yazının ağır havasından beni. Klibini izlerken, ilk kez bir şey farkettim. Onlarca kez izlemiş olmama rağmen daha yeni beni yakalayan bir şey oldu klipte. Yeni yakalanmış veya böyle bir şeyi varmış gibi hissetmiş olmam belki de aptallık ama bilemiyorum. Bu aralar ne yapsam aptallık gibi geldiğinden bir şeylerin normal olmadığının farkındayım. Neyse çok uzattım.

1- Klipte kafalarına taktıkları o kameralarla izleyici kendini ekranda gördüğü Radiohead üyesinin tüm hareketlerini birebir yaşayarak ve hissederek abandone olup, oymuş gibi hissediyormuş;
2- O kafalarındaki metal parçalar da, ekrandan hiç ayrılmayarak ve merkezi tamamen o noktaya çekerek bu etkiye yardımcı olmakla kalmayıp bu etkiye yardımcı olmakla kalmayıp, izleyicinin kafasının içinde alnında bir yerdeki hayali başka bir metal plaka varmış hissiyatı vererek, arada manyetik bir çekim alanı yanılsaması yaratabiliyor.

Bozuldum sanırım. Birisi el atsın. (Derken aynı kanalda -Dream- Von çalmaya başladı Sigur Rós'tan. Umutluyum artık şarkının adı ve hissi gibi...)

0 saçmalayan daha çıktı: