Pazar, Şubat 15, 2009

We Have Decided Not To Die



Bu kısa filmin yazarı ve yönetmeni Daniel Askill UNKLE, Placebo ve Digitalism videoları çeken bir insanmış; ben de bu videoyu gördüğüm yerin yalancısıyım. Başlıktaki isme sahip olan kısa videosunu görüp izledikten sonra alelacele sanki çok da önemli bir şeymiş gibi buraya iliştirmek istedim bu videoyu ve dolayısıyla daha da etraflıca bir araştırma yapamadım Askill ile ilgili.

We Have Decided Not To Die aslında Birth, Between ve Rebirth parçalarına ayrılmış bir üçleme. Tam da isminden anlaşılacağı üzere bir tür yaşama ve hayatta kalma pratiği sunuyor izleyenine. Zamandan ve mekandan bağımsız bir şekilde hareket eden karakterleri var Askill'in. İlk iki kısım geçmişe doğru ters kronoloji özellikleri göstermekte sanki güya ama görüntüler geriye doğru ilerlese de sıralamamız olduğu gibi. Bazen tam olması gereken anda zıplayan, bazen de olmadık yerden atlayan karakterler bunlar. İlki içinde olduğumuz yerde huzurlu huzurlu uyurken bir şeylerin bizi vücudundan dışarı atması ve hayata geliş; ikincisi iki gerilimli nokta arasında her an üzerimize gelip bizi çiğneyip geçecekmiş hissiyatı yaratan hayatın ta kendisi ve sanki akıl ve duygunun yarattığı zıtlık içinde kendine gelmeye çalışan insanın bu hayattan kaçış anı; sonuncusu ise artık bir yerlerde kapana kısılmış haldeyken, sonunu bildiğimiz ve biliyor olduğumuz halde hiç sektirmeden yaşatıp tükettiğimiz bir hayatın son safhasında beklenenin tersine tam da hayata geliş anındaki silkinişleri tekrardan yaşamak ama artık ölmeye değil de yeniden yaşamaya karar vermek... Tabii bu noktada nerede o yeni yaşama başlanacağı da muğlak; topu bize atmış yönetmenimiz.

Askill'in farklı inançları bir araya getirmeye çabaladığını da hissettim ben izlerken. İlk kısımda sudan yukarı doğru olan ve ikincisinde de arabaların birbirine çarptığı andaki yerden yükseliş bana Hristiyanlık çağrışımları yaptırırken, ilk ikisinde fonda yer alan müzik hem hymnleri hem de giderek artan ritmleriyle Afrika kabile müziklerini andırırken, sonuncudaki atlayış anında beliren müzik bildiğimiz tasavvuf müziğine dönüşüyor.

Başka bir yorum veya benim yapmaya üşendiğim araştımayı yapmak isteyen varsa beni bilgilendirmeyi de bir borç bilsin lütfen.

Öperim!

1 saçmalayan daha çıktı:

Ayça dedi ki...

pas atmışsın ama "we have decided not to write" :P