Pazartesi, Mayıs 21, 2007

biffe

İnsanların bloglarında "dünyayı çözdüm ama gel de şimdi bunu insanlara anlat! neyse blogum yazayım da gören görür zaten" tadında, kendilerini meşgul, kafası karışık, çok düşünen, çok okuyan insanlar gibi gösteren yazılar yazmasından bıktım usandım. Gün geçmiyor ki bir blogda birileri ortaya çılgın bir fikir atmasın. Bu, sözlükteki "sözlükçülerin aforizmaları" gibi bir başlıkta toplanan, zaten hayatım boyunca başlı başına anlamsızlık abidesi olduğunu düşündüğüm aptal, salak, sahibini (oradan buradan laf söz çaldığımız bu günlerde ne kadar sahibiysek bir şeylerin artık) yüceltmekten(!) başka bir işe yaramayan saçmalıklara benziyor. Hatta evet aynısı. Herkesin kendini "unique" hissettiği günümüzde ne kadar da anonimiz aslında tam tersine. Anonimiz çünkü bilgiye kolay ulaşıp, onu kolay tüketebiliyoruz. Bir kaç saniye içinde dünyanın bilgisine ulaşınca, her şeyi biliyoruz sanıyoruz. Yok öyle bir şey diyesim geliyor ama dersem ben de tüm bu eleştirdiklerimi yapmış olurum. Ama olsun, varsın öyle yapayım.

Size sesleniyorum: YOK ÖYLE BİR ŞEY! (evet artık eleştirdiğim insan kitlesinin arasındayım ben de tekrardan, ben de geri dönmeyi bekliyordum)

İnsanların bir şeyleri tanımlamadan durabilmeleri için neler lazım acaba. Bir şeyi olduğu gibi alıp, onu o haliyle içselleştirmesi için. Ona duyduğu saygı o şeyin bükülüp eğilebilmesinden doğan defektlerin kendinde tamamlanmasından değil de, tamamlama gibi bir istek duymadan, kendiliğinden olması ne kadar zamanımızı alacak diye beklemenin bir alemi yok sanırım. Çünkü hep böyle oldu bu. Değişmesini beklemek aptallık olur kanaatindeyim.

Evet farkındaysa eğer okuyucu (bir tane kaldıysa şaşarım bu zamana kadar!) yine konuşmuş ve yazmış olmak için yazıyorum. Sanıyorum tüm bunları ilerde geçmişe baktığımda (srbst çğrşml bkz: lost flashbackleri) asıl yazmak istediklerimi hatırlatacak notlar olarak iliştiriyorum buraya, oraya, şuraya. Klasik bir "ben" davranışıdır zaten bu dolaylı yoldan anlatmalar ama çok açıkmış gibi yazmalar... Neyse.

Gelecekte ne olacak bilmiyorum ama gelecekteki ben'e demek istediğim şey:

What I am, You were,
What I will be, You are

Night night...

1 saçmalayan daha çıktı:

Ayça dedi ki...

kaldi kaldi
sonuna kadar okuyan var :)

bide freud amca gibi "jimdi benim bu tezime jööle laf sokabilir, kulp takabilir, saldirabilirsiniz hemen gösteriim ki size ij dujmesin ben zaten kendi tezimin deliiyle bi guzel oyniim" tadindaki cift tarafli jimjek etkili ruh halinizi, "agression comes back to you" tadindaki mtv nostaljinizi, ve insan olma kaniti bajliklarinizi severek ailecek takip edioruz :)