Salı, Aralık 23, 2008

He "can only <3+h8+miss"

Başlıktaki "He" Hipster Runoff adlı blogun yazarı Carles mahlaslı kişi. Bir süredir Reader'ımda onlarcasının arasından bir şeyler yazılmış mı diye kontrol ettiğim ilk beş blog arasında girecek kadar keyifli. Bu blogun sahibinin gençten bir çocuk olduğunu okumuştum sanki ama çok fena atıyor da olabilirim tabii. Ama ben buradaki yazıları öyle biri yazyormuşçasına okuyorum ve çok eğleniyorum.

Biraz Stuff White People Like, biraz da maddox karışımı bir tarzı var kendisinin ve günümüzün hype olan ve olmaya meyilli her şeyi eğlenceli bir şekilde irdeliyor, iğneliyor oluşu çok hoşuma gidiyor. Mesela dün TV On The Radio'yu yerin dibine sokması, yazının içinde Radiohead'e laf sokmasına rağmen beni pek eğlendirdi zira TV On The Radio dinlerken kendisinden bir şey anlamadığım grupların başlarında geliyor. Aslında başında olmayabilirlerdi ama o kadar overrated bir hale getirildiler ki onları listenin tepesine koymamak imkansızdı. Wolf Parade, Animal Collective, The Killers, of Montreal, Vampire Weekend diye devam eden bir liste bu bu arada.

Başlığın anlamına gelince, Carles kişisi bazen bazı şeylere olan nefretini o şeyin resminin üzerine çakma bir "h8 u", sevgisini "<3 u", modasının absürd şekilde geçtiğini düşündüğü şeylerin fotoğraflarının üzerine de "miss u" yazarak ifade ediyor.

Neyse, bugün de bu sayfayı bulaştırdığım insanlardan biri olan kardeşim bana nasıl olduysa gözümden kaçan bir yazıyı yolladı. Onun üzerine bir anda bu blogu çok sevdiğimi burada da bağırmak ve olabildiğince fazla kişiye bulaştırmak istedim.

Burada TV On The Radio yazısından çok eğlenceli bir kısım var:

"TV on the Radio apparently makes music that ‘is inspired by a bunch of different genres.’ However, I would compare the end product to SLOP, the food item that u feed 2 pigs. In order 2 feed pigs, all u need 2 do is mix the leftovers and scraps from your family’s dinner table.

I feel like ‘liking TV on the Radio’ is something for people who:

* don’t actually listen to music
* enjoy music based on ‘what authentic buzz sources’ claim 2 b ‘authentic’
* enjoy liking bands that aren’t accessible to entry levelers but actually just aren’t accessible to any one
"

Buradaysa günümüz alternatif gençlik modasına dair sevgili Carles'ın yazdığı şiir. Baştan sona gülüyorum bunu okuyunca. Artık maviyi görünce ne yapmanızı biliyorsunuz zaten. Siz keşfededurun bu siteyi, ben de yarına akdar güzel müzikler dinleyip güzel bir uykuya dalayım.

"We are the children of the street
The cool air lifts our spirits
It is almost winter again
This means cardigan weather.

When I walked out the door
my parents gave me a look
confusion
shame
resentment

I will channel these into my art
I will take my personal brand to the next level
I will prove that there is a reason that I am the way that I am
This bro is me.

Do not smile at the camera
This ruins our collective brand
Gaze
(in2 the distance)
"

0 saçmalayan daha çıktı: