Cumartesi, Aralık 05, 2009

Animal Collective @13melek

Daha birkaç saat önce Prokofiev izlerken, hislerime dokunamayan müziği dinlemek ve hatta izlemenin ne kadar can sıkıcı olduğundan, ruhumu daralttığından bahsettim yanımdakilere gözlerimde nefret, içimde sıkıntıyla.

13melek (Y.) de bu güzel günde hislerime tercüman olmuş ve Animal Collective hakkında yazılmış/yazılacak en doğru yazıyı yazmış. Zamanında konuşmuştuk, sonunda yazıya dökmüş bunları. Şimdi sağda stalkerlığını yaptığım blog listesinde görmezsiniz diye buraya ekleyeyim dedim.

Ellerine sağlık, oh be!

http://13melek.blogspot.com/2009/12/animal-collective.html

3 saçmalayan daha çıktı:

íí dedi ki...

gercekten cok dogru yazmis 13melek, altina imzami atarim.

yalniz harbi, senin de sevmedigini bilmesem iyice supheye duserdim kendimden. animal collective sevmeme surecimde destegin icin sagol :)

divina dedi ki...

hadi ordan, zaten düşmüşsün şüpheye yazının sonunda :) ama şaka yapmışsındır. şüpheye düşmezsin sen kendinden. rica ederim ayrıca. konu yeter ki animal collective'i eleştirmek olsun. kanımın son damlasına kadar savaşırım onlarla.

Adsız dedi ki...

(:
Aslında Animal Collective'in popüleritesi son zamanlarda dinlediği müziklerle toplumda yer edinmeye çalışan, bu müziklerdeki deneyselliği yahut yaratıcılığı hissetmeden bunları gayet niteliksiz bir biçimde dinleyen bireylerin çok oluşundandır. Yoksa bu derece fazla popülerliği hak eden bir grup değildir bence de. Çünkü yaptıkları müzik her zaman dinlenebilir, akıcı ve berrak değil. Aksine çoğu zaman ilk seferde anlaşılamayan, kişisel olan, gürültülü, bol sürprizli bir müzik yapıyorlar. Zaten kendileri de popülerlik meraklısı değiller. Böyle bir merakları olsa Animal Collective ismini almadan önceleri ilk çıktıkları sahnelerde sayısı 100'ü bile geçmeyen ve onlara domates atarak karşılık veren insanlara müzik yapmaya devam etmezlerdi herhalde. Ama gelin görün ki sizin de dediğiniz gibi oldukça popülerler. Özellikle de son zamanlarda. Animal Collective hayranı biri olarak beni de şaşırtmakta bu durum. Ha, Animal Collective kötü müzik yapar mı diye sorsam kendime, saçma bir soru olur, zira ben onların kötü müziklerini anlama konusunda da epeyce uğraşmaktayım; o nedenle pek objektif cevaplar veremeyebilirim. Fall Be Kind'a bayıldım ben ayrıca. (: Ama müzik Merriweather Post Pavilion'dakinden pek de farklı değil, her albümde müziğini geliştirme olayı da tamamen o bahsettiğim kesimin uydurması.

Bir kolum kırık ancak bu güzel blogların sahiplerinin güzel yorumlarına tek elle de olsa bir şeyler yazmak istedim. Amma da çok yazmışım yahu (: Selamlar, sevgiler, iyi günler!