Cumartesi, Temmuz 29, 2006

YOL üzerine...

Ayça'nın kişisel blog'undaki bir yazısına atfettiğim Kavanis'in bu güzel şiirini tüm odayla da paylaşmak istedim. İzninizle...

YOL üzerine...

dedin "bir başka ülkeye, bir başka denize gideceğim".
bundan daha iyi başka bir kent bulunur elbet.
yazgıdır yakama yapışır neye kalkışsam;
ve yüreğim gömülü bir ceset sanki.
aklım daha nice kalacak bu çorak ülkede.
nereye çevirsem gözlerimi, nereye baksam
hayatımın kayıp yıkıntıları çıkıyor karşıma,
yıllarıma kıydığım, boşa harcadığım.
"yeni ülkeler bulamayacaksin, başka denizler bulamayacaksin.
bu kent peşini birakmayacak. ayni sokaklarda dolaşacaksın.
ayni mahallede yaşlanacaksın;
ayni evlerde kır düşecek saçlarına.
bu kenttir gidip göreceğin yer. bir başkasını umma -bir gemi yok, bir yol yok sana.
değil mi ki, hayatına kıydın buradabu küçücük köşede,
ona kıydın demektir bütün dünyada."...

1 saçmalayan daha çıktı:

Ayça dedi ki...

ayca'ya ayar veresim geldi public yapayim dedim ey oda sakinleri
dedi ipek

mars alevlendi sakinlik kalmadi ayca'da komik zamana denk gelmij ey oda sakinleri
dedi ayca

"zaman ve mekan"a dair sozleri ben gotume sokmak istiorum ey oda sakinleri
dedi saturn

imaj hicbijeydir susuzluk herjey eeey oda sakinleri
dedi pepsi seneler once

karavan ne kadar evdir, zaman ne kadar dekor deijtirir, insan hazmedemedigi jeylerden isterse 677 kilometre uzakta dursun gece kabuslari ayni kaldiktan sonra kiymeti yoktur ey oda sakinleri
dedi jeytan

kojup ziplamaktansa ok atip silah cekin ey oda sakinleri
dedi jeytandan jeytan

kicimi kajidim elime tuz geldi ey oda sakinleri
dedim sayin kendim.


hayirli akjamlar